NLEN
Technical support?
Home > Blog

Zorg voor de klant met de broodnodige extra vitamine A

Pieter Groenendijk 17-3-2020 16:37
Catégories: Beheer, BLOG, Carierre, Oplossen

Door het coronavirus zitten we ineens allemaal op afstand te werken. Om op afstand te kunnen werken zijn voldoende tools voor handen. Maar om goed en prettig op afstand te werken en écht contact te leggen met collega’s, medewerkers en klanten, daar is wat extra aandacht voor nodig. Wij worden heel blij van co-creatief ondernemen. Pieter Groenendijk, onze staffing- en recruitmentspecialist, vertelt in deze blog wat wij daarmee bedoelen en waarom wij belang hechten aan dat extra beetje vitamine A(andacht).

Niet over de klant, maar met de klant

Elke ondernemer weet het: je mag je klant nooit vergeten. Daarom verzamelen we met z’n allen zoveel mogelijk informatie over onze klanten in CRM-systemen. Of bespeur ik daar een denkfoutje? CRM-systemen gaan óver klanten. Natuurlijk is het belangrijk om over je klant na te denken en te praten, maar veel crucialer is het nog om mét de klant te praten. Hoe gaat het eigenlijk, met je klant?

Wat je geeft, krijg je terug

Klanten zijn net mensen. Ze voelen het als er geen echte belangstelling voor hen is. Het gevolg? Ze geven net zo weinig belangstelling terug. Geef je klanten liever een beetje vitamine A(andacht). Niet alleen belangrijk voor een goede werking van het afweersysteem, maar het zorgt er ook voor dat je gesprekspartner zich écht gezien en gehoord voelt. En juist dat is in deze tijd van reorganisaties, over elkaar heen buitelende veranderingen en een bijzondere wereldwijde crisis onmisbaar. Alleen als je elkaar echt ziet en goed probeert aan te voelen, kun je energie en de juiste emotie overbrengen. Een daar ligt vaak de sleutel van een goede oplossing.

De gouden regel

Extern gaat altijd voor intern, dat moet in elke organisatie de gouden regel zijn. Daarom zetten wij alles op alles onze klanten op een co-creatieve manier te helpen. Op afstand werken is bijna gemeengoed vandaag de dag. Maar om dat goed en prettig te kunnen doen zijn de juiste communicatietools nodig. Daarbij kun je natuurlijk denken aan e-mail, maar ook aan Microsoft Office 365-tools zoals Lync, Skype en Teams. Daarnaast kunnen applicaties als Whatsapp, Slack en Google Hangouts (legacy) nuttig zijn voor de onderlinge communicatie.

Altijd en overal

In ons vak DBA Consultancy en Database beheer is het meest essentieel een VPN-verbinding om in te kunnen loggen in het netwerk van de klant. En dus op afstand op hun servers in te loggen. Soms heeft men een cloud provider zoals Azure, Google of Amazon waarop je zonder VPN kan inloggen, mits je login gegevens hebt. Uiteraard is een tool als teamviewer nog een alternatief om even snel mee te kijken met je klant of als een bedrijf nog geen klant is maar wel snel hulp nodig heeft.

Verder is het voor onszelf van belang veel SaaS oplossingen te gebruiken, zoals Office365, Atlassian (Confluence en Jira), Exact Online, zodat we altijd en overal ons werk kunnen doen.

Zo zijn we volledig ingericht om direct database ondersteuning te verlenen, op afstand, maar wel met de nodige vitamine A(andacht). Zodat we horen, zien en weten, hoe het écht gaat, met de klant.

Co-creatief ondernemen

Wij hebben door ons vak veel ervaring met remote of op afstand werken. Ondanks of bedrijven en mensen er wel klaar voor zijn, we zijn nu met zijn allen gedwongen en versneld remote gaan werken. We willen graag door blijven werken en ondernemen en zullen elkaar daarbij nodig hebben om nieuwe manieren te vinden.

Wij geven – en krijgen – graag dat beetje extra vitamine A. Wij worden namelijk heel blij van co-creatief ondernemen. Samen met onze klanten nieuwe manieren van efficiënt werken ontwikkelen, hoe inspirerend is dat? Alles wat je aandacht geeft groeit. Dat geldt voor onze klanten, maar ook voor onszelf.

Ook samen groeien?

Wil je ook samen verder groeien en co-creatief ondernemen? We zetten graag een online sparringsessie op zodat we dit handen en voeten kunnen geven. Neem vrijblijvend contact met ons op of bel naar 035 369 0307.

Terug naar blogoverzicht

Répondre